Skip to the main content.

Onboarding - En lyckad, smidig, trygg start för nya medarbetare

Vi skräddarsyr onboarding-processen utifrån er organisation, era roller och era arbetssätt.

En tydlig plan ger varje nyanställd rätt introduktion till företagets kultur, arbetsuppgifter, system och förväntningar.

Vi hjälper er att minska inskolningstiden och öka chansen att nyanställda trivs, utvecklas och vill stanna.
 

Kontakta oss

Våra kunder är gärna referenser

Vårt arbetssätt



Vi börjar med att kartlägga era behov, roller och befintliga rutiner.

Utifrån detta tar vi fram ett onboarding-upplägg som kan inkludera:

  • Tidslinje för introduktion

  • Ansvarsfördelning

  • Roller och kontaktpunkter

  • Material, system och checklistor

  • Uppföljning och feedback

Vi kan också stötta internt HR i arbetet med att införa, dokumentera och förankra processen.

 

Vill ni ta onboarding till nästa nivå? Vi hjälper er att skapa struktur, trygghet och kvalitet i varje nyanställning.


Kontakta oss

Systematiskt Arbetsmiljöarbete (SAM) – för en säker, hälsosam och produktiv arbetsmiljö

Ökad säkerhet och minskade risker

Genom att kartlägga och bedöma risker på arbetsplatsen kan ni vidta åtgärder för att eliminera eller minska dessa risker. Detta leder till en säkrare arbetsmiljö och minskar risken för arbetsrelaterade skador och sjukfrånvaro.

Förbättrad arbetsprestation

En god arbetsmiljö bidrar till ökad trivsel och engagemang bland medarbetare. När anställda känner sig trygga och bekväma på sin arbetsplats ökar deras motivation och produktivitet.

Attraktiv arbetsgivare

Ett systematiskt arbetsmiljöarbete visar att ni prioriterar era anställdas välmående och säkerhet. Detta uppfattas positivt av potentiella anställda och bidrar till att ni blir en mer attraktiv arbetsgivare på marknaden.

Ökad konkurrenskraft

Genom att förbättra arbetsmiljön och säkerställa en hälsosam arbetsplats kan ni minska kostnader relaterade till sjukfrånvaro och arbetsrelaterade skador. Detta bidrar i sin tur till en ökad konkurrenskraft för ert företag.

Enligt arbetsmiljölagen (AML) har arbetsgivaren ansvar för att säkerställa en god arbetsmiljö och att arbeta systematiskt med arbetsmiljöfrågor. 

Det innebär att arbetsgivaren ska vidta alla nödvändiga åtgärder för att förebygga att arbetstagare utsätts för ohälsa eller olycksfall samt att skapa en god arbetsmiljö i allmänhet.

Arbetsgivaren är också skyldig att samverka med arbetstagare och deras skyddsombud för att säkerställa en god arbetsmiljö. Om arbetsgivaren inte uppfyller dessa krav kan de bli föremål för sanktioner från Arbetsmiljöverket, såsom förelägganden, förbud eller böter.